Siri

Jag minns så tydligt när veterinären ringde för att tala om att du var en vattenmissbrukare. En sån lättnad jag kände att felet var så enkelt. Missbruk kan man göra något åt, allt jag behövde göra var att gradvis minska ditt vattenintag till en normal mängd. Det gick så bra dem första dagarna, jag ville och hoppades att denna diagnos var den rätta. Men jag tyckte så synd om dig att du inte längre fick gå lös på gården. För då hade du stått där du alltid stod och drack regnvatten.

Jag minns så tydligt hur jag vid ett tillfälle tittade på dig. Jag fylldes av en enorm lycka, jag skulle få behålla dig, tänkte jag. Jag var så glad att du var min och du var här för att stanna.

 

Men du var ingen missbrukare…


Kommentarer
Postat av: Annie

Nej, det var hon inte. Hon var en liten ängel som du fick låna ett år. <3

2011-12-12 @ 23:20:35
URL: http://selain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0