Kan en chihuahua gå?!

Jag älskar Slottsliv. Titta in i alla dessa magiska slott. Endel är extremt vackra och andra är inte så speciella, eller för mig för moderna. Jag älskar historian om platsen, de vackra möblerna och alla andra ideer man hade förr. Programledaren tycker jag är jättebra och skule nog kunna få vad som helst intressant.

Idag såg jag ett avsnitt där ett par hade köpt en nästan förfallen herrgård/slott. De har gjort ett otroligt jobb. Då undar man vad fan har dem för yrken? Gården köpte dem säkert hyfsat billigt, men renoveringen och alla de gamla möblerna är ju inte billiga. Vad krävs för att ha råd att bo i ett slott eller fonare herrgård?

Men något jag störde mig på av detta par var att dem hade en chihuahua. Jag har inget emot den rasen utan tycker att den är väldigt söt. Men dem gick runt och bar på hunden överallt. Vid ytterst få tillfällen kunde man se hunden gå. Jag förstår inte människor som går runt och bär på sina hundar. Visst det kan vara mysigt att ta upp hunden för att krama eller gosa lite med den. Men att gå och bära på hunden. Nej, hundar har fyra ben som fungerar alldeles utmärkt!



Ett slott jag mer än gärna skulle vilja bo i är Teleborgs slott i Växjö. Omgivningen är så vacker, perfekt storlek, bygnadens utsmyckningar och statyer är helt underbar!! Men tyvärr så är det Växjö kommun som äger slottet, tror jag. Slottet används mest för olika tillställningar som bröllop och liknande. Tror också att det används som hotel.

Se, jag kan gå alldeles utmärkt! :D



Kommentarer
Postat av: Janne

Vacker byggnad.

Lyckades själv sabba en extern hårddisk.

En bekant som har egen datafirma hjälpte mig.

Har dom utrustning tar dom ur disken och för över på en annan disk.

Troligen läsaren som är sönder.

2012-02-05 @ 15:05:33
URL: http://diktumetfaktum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0