Utmanad

Bara för att Annie så snällt utmanade mig så får jag väl ta å göra det då. Man ska alltså berätta 5 saker om sig själv som ingen vet. Svårt, för jag vet inte vad folk vet om mig. :P Men här kommer iaf nått:

1. När jag var lite skaffade jag en mus som jag döpte till Fanny. Efter att ha haft henne i några veckor födde hon 6 ungar. Jag behöll en för att min kompis ville ha en, fast den skulle stanna hos mig. Vi bad djuraffären där vi lämnade ungarna att välja en unge som de trodde var en hona. Det var en hane, så efter några månader blev fanny dräktig igen, dena gång med 11 ungar! Jag behöll en igen men denna gån fick djursjukhuset välja ut en hona, de valde rätt. Så de andra 10 ungarna och hanen lämnades på en djuraffär.
Tre månader senre när den andra honan "Pluttan" blev könsmogen så började hon och Fanny att bråka. På min födelsedag hitade jag Pluttan död i buren och Fanny satt hopkuren en bit bort, chockad säkert. Så jag tog upp henne och hon somnade snabbt i min hand.
Fanny blev en riktigt gammal mus, över två år hade jag henne. Sen får man lägga till att hon var några månader när jag löpte henne. Så hon kan nog ha blivit 3 år, vilket är mycket för en mus.

2. Jag vill bli bäst på mycket men jag vill inte träna för att bli det, utan jag vill vara en naturbegåvning.

3. Jag är en människa som skjuter upp saker, tar sen, gör sen är nog min livsfilosofi. Vilket jag också stör mig väldigt mycket på.

4. Jag är en stor dagdrömmare och försvinner lätt in i mina tankar, inte så bra när man kör bil kan jag säga er.

5. När jag var lite ville jag göra lumpen. Jag ville det så otroligt mycket, mest för att jag ville göra deras hinderbana.

Eftersom jag bara läser en blogg och hon har redan gjort denna utmaning så struntar jag i att utmana andra. Istället lägger jag till en "hemlighet".

6. Hör jag en mygga kan jag inte vara still. Känner nästan lite panik. Hör jag en mygga i mitt rum så kan jag inte sova innan jag hittat och dödat den. Jag tar även upprepande gånger på min kropp så att ingen mygga kan sätta sig eller de som redan satt sig förhoppningsvis dör. Ibland känner jag att jag gärna vill skrika.




Så hör såg mina musungar ut. Men dem var som sötast när det fått päls och lite smått börjat öppna ögonen. Men sen växte bakbenen och de skuttade runt så det var nästan omöjligt att få tag på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0