Att vara vuxen, fast på ett bra sätt

Jag är 20 år och då ska man lära sig att vara vuxen. När jag var liten kunde jag inte vänta tills jag blev stor. Jag ville ha ansvar. Usch, så korkad man var på den tiden. Räkningar ska betalas med pengar man inte alltid har. Jobb eller annan inkomst ska hittas. Allt man gör nu kommer att påverka en i framtiden. Oj, en räkning jag inte betalt och där kom anmärkningen som gör att jag kanske inte får hyra en lägenhet eller ta lån. Man kan inte heller förvänta sig att mamma och pappa kommer till undsättning då man måste göra en tråkig-vuxen-ansvars grej. Ja, så underbart det är med ansvar.

 

Men nått kul med att bli vuxen finns det faktiskt, att få körkort. Jag har kämpat i år för att få det. Eller rättare sagt ca 30 körlektioner, 4 uppkörningar och 3 teoriprov. Bli inte rädda nu att jag kör som en kratta, jag har bättrat mig. Jag har inte heller varit särskilt intresserad av att ta körkort utan bara gjort det för att man så gott som måste för de flesta jobb. Men nu ÄNTLIGEN har jag det. Idag fick jag låna mammas bil in till Jönköping. Det är en underbar vuxenkänsla. Friheten att kunna ta sig vart man vill när man vill. Man behöver inte heller fråga om skjuts. Det enda som saknas är en egen bil, så man inte behöver be om lov att låna sin mammas.


Kommentarer
Postat av: Annie

Att vara vuxen är verkligen jobbigt - men friheten, den gör det värt det. Att ingen kan säga åt en vad man ska elelr inte ska göra - det är en mäktig känsla :-) Fin blogg förresten!

2011-12-05 @ 18:34:23
URL: http://selain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0