Det bästa

Det bästa som finna med att ha häst och hund är att kunna göra så här:



Från klockan 11 till 16 har jag varit i stallet. Mest tid gick åt till att mocka. Jag brukar mocka igenom allt ungefär var och varannan månad. Även om man mockar noga alla andra dagar så kan man lätt missa en bajsboll eller två. Så då tar jag en dag och går igenom ALLT och då menar jag hela boxen även det som är/ser rent. Det tar kanske en timme men sen blir det så fint att man själv skulle kunna flytta in. Det tråkiga är att Donna lyckas skita ner det till nästa dag.
Men när det äntligen var klart var det dags för uteritt. Det finns bara en bra och nära skogsväg vid stallet, det känns som att det tar fem minuter att rid den men det tar 20 min. Innan vi red ut skulle broddar på. Jag har aldrig använt broddar tidigare. Nog visste jag att det skulle vara jobbigt men jag höll på att bli tokig. Smuts som var svårt att få ut och när man trodde att man fått ut allt så var det hälften kvar. Jag hade bara en kniv och en skospik att peta med, inte det enklaste. Men jag lyckades!! Och dem två sista hade jag fått in en bra teknik på att rensa hålen. Men mest hjälp fick jag av min underbara häst som bara stod där och väntade. Rörde inte benet som jag höll på med och la ingen vikt på det heller. Hon är underbar!!
En annan bra sak är att hon tillåter att en hund springer kors och tvärs båke bakom och framför henne. Men det är lite konstigt att hon inte reagerar när Nuka kommer springandes bakifrån och väldigt nära hennes ben, men en soptunna den är livsfarlig. Så idag Fick Nuk hänga med ut. Skönt att kunna göra så dem dagar man känner sig lite lat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0