Att undvika sånt som är tråkigt

Just nu försöker jag hitta på allt möjligt för att slippa plugga. Haft min dagliga rutin på internet, ut med hunden och leka i den ny komna snön och tillbaka till datan och in hit. Jag vet inte varför jag drar mig så himla mycket för att plugga, historia är ju kul fast dem andra ämnena hatar jag och nu när jag bestämt mig för att inte bli mäklare så tycker jag att dem är onödig. Men jag måste läsa dem om jag ska på mina pengar.

Men nu kommer några bilder. Förts är det på min hund Nuka när vi har söklek.









Nuka älskar söklekar passa nog bra eftersom han är en jakt hund så att han få använda nosen. Men jag tror att detta är ett jättebra sätt att stimulera och sysselsätta din hund. Allt du behöver är nogot kletigt som hunden tycker är gott och ett träf. Kleta på geggan i olika höjder och så får hunden nosa rätt på dem. Det bästa är att låta hunden nosa och att man inte hjälper allt för mycket genom att peka ut var alla gömmor är.

För nån dag sen var jag vin "min" lilla fors som hade frusit så vackert. Självklart lyckades jag halk så att kameran hamnade halvt om halvt i vattnet, men den klarade sig och fungerar lika bra som innan.










Kommentarer
Postat av: Annie

I svartvitt skulle bilderna nog bli ännu häftigare! Kul att Nuka gillar söklekar. lady är bara intresserad tills hon hittar något roligare. Typ en snöklump eller en pinne. Då är det gömda godiset bortglömt. ^^

2012-02-03 @ 20:22:51
URL: http://selain.blogg.se/
Postat av: Jecka

Hahaha Nuka har sånt bra minne att han ibland springer till trädet för att undersöka om något nytt godis växt fram :P

Ska se om man kan ändra bilderna i svart/vitt men mitt så kallade redigeringsprogram är kasst! XD

2012-02-04 @ 00:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0